Sunday, September 13, 2009

SELAMAT BERPUASA & MENYAMBUT ADILIFITRI

Salam sempena Bulan Ramadan yang mulia lagi di berkati ini team leboxtrekker ingin mengucapkan selamt menjalanjan ibadah puasa dan menyambut hari raya aidilfitri. Di harapkan semua ahli ahli leboxtrekker dapat menjalankan ibbadah dengan sempurna.

Dengar khabar juga, beberapa ahli mengambil peluang untuk menambag pendapatan dengan berniaga lemang di pinggir jalan. Sememangnya tradisi berniaga lemang di bulan puasa ini telah lama di amalkan oleh ahli ahli. sehinggakan pada suatu ketika kami menamakan lemang ini sebagai 'Lemang 4 x4' mengambil sempena penggunaan kenderaan 4 x 4 ini dalam proses mencari bahan membuat lemang seperti bulu, kayu api daun pisang dan kelapa. Ynag mana semua bahan ini berada jauh di dakam hutan di sekitar kampung. Hasil jualan lemang ini sangatlah menguntungkan yang mana modal kewangan yang sedukit [ulanganya cukup lumayan. Hanya tenaga dan kesabaran sahaja yang sangat di perlukan.

dalam kesibukan menjalankan ibadah puasa, dan berniaga lemang,jangan dilupa juga perancangan aktiviti team leboxtrekker pada tahun ini. Ada beberapa lagi program yang di rancang dan bakal di laksanakan, antaranya :

1) Family Trip - deepavali - Sg Lembing
2) Klinik Kayak - Kat Temerloh
3)Gran Projek - Monsoon Challenge Mat Daling - disember

Di harapakan semua ahli dapat membuat persediaan awal untuk semua program yang di atur.
baik dari segi kewangan, peralatan fizikal dan juga mental.

Akhir kalam, Selamat Berpuasa Dan Menyambut Hari Rya Aidilfitri

1 comment: